onsdag 26. juni 2013

Knapper i krympeplast =)

For et par uker siden så jeg en blogg der noen hadde laget knapper i krympeplast =)
Dette hørtes jo bare så interessant ut, at jeg måtte jo prøve *inspirert* =)

Så jeg måtte på en Panduro-butikk og kjøpe krympeplast =)

Først laga jeg meg en mal på ca 5 cm i diameter, brettet og laget hull der de skulle være =)
Tegnet så 4 knapper på krympeplasten =)

Deretter brukte jeg hulltanga til å lage hullene =)

Så dekorerte jeg knappene, som skulle være på sommerens "hit" på strikkesida, 
nemlig Dalekjolen i hefte 277 =)

Jeg hadde forvarmet steikovnen til 175 grader, og la knappene på folie på stekeplata =)

Før krympinga var de 5 cm =)

Og etter var de ca 2 cm =) 

Utrolig morsomt å lage =)

Anbefales å prøve altså =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar